Select Page

Kaip atidaryti verslą Švedijoje?

Įmonės steigimas, reikalingi dokumentai

Jei esate užsienio pilietis ir norite pradėti savo verslą Švedijoje, taikomos taisyklės skiriasi priklausomai nuo to, ar esate ES / EEE pilietis, ar ne ES / EEE pilietis. Jei dar nesate įregistruoti Švedijos gyventojų registre, vietoj to galite gauti koordinavimo numerį iš Švedijos mokesčių agentūros. Koordinacinis numeris yra laikinas asmens kodas, kurio jums prireiks, pavyzdžiui, kreipiantis dėl mokesčių registracijos. Jūs asmeniškai negalite užsisakyti koordinavimo numerio. Vyriausybės agentūra, su kuria jūs dirbate, užsisakys koordinavimo numerį iš Švedijos mokesčių agentūros. Prieš pradėdami verslą, pirmiausia turite nuspręsti dėl verslo tipo. Jei ketinate veikti kaip individuali įmonė, neprivalote registruoti savo įmonės Švedijos įmonių registravimo tarnyboje. Tačiau registracija apsaugo įmonės vardą. Jei neužsiregistruosite, kažkas gali užregistruoti įmonę tuo pačiu pavadinimu. Jei ketinate veikti kaip kitokio tipo įmonė, turite užregistruoti įmonę Švedijos bendrovių registravimo biure. Visos įmonės privalo registruotis Švedijos mokesčių agentūroje (Skatteverket). Registruodamiesi galite kreiptis dėl F mokesčio patvirtinimo, užsiregistruoti verslo PVM ir registruotis kaip darbdavys.

Pradinis kapitalas verslui Švedijoje

Pradžiai reikalingas pradinis kapitalas labai priklauso nuo to, kokį verslą planuojate įkurti. Turite įvertinti galimybę, kad pradžia gali būti sunki, verslas gali neatnešti pelno iš pradžių, bet Jums vis tiek reikės mokėti mokesčius, padengti patalpų nuomos išlaidas, sumokėti darbuotojų algas, įsigyti ir pasirūpinti reikalinga įranga. Turite apskaičiuoti būtinas išlaidas verslui palaikyti ir prieš pradėdami verslą sutaupyti pakankamai pinigų kuris padės išlaikyti verslą bet 1 – 3 mėnesius.

Ekspertų pagalba, konsultacijos

Norint įkurti verslą Švedijoje reikia sužinoti daug įvairių niuansų ir tai užima nemažai laiko. Norint to išvengti, galite kreiptis pagalbos į ekspertus. Kad nereikėtų informacijos pačiam ieškoti interneto platybėse ir tikrinti ar pateikiama informacija yra tikra, galite konsultuotis su toje srityje dirbančiais žmonėmis. Jums taip pat gali padėti valstybinės organizacijos (verksamt.se) siūlančios nemokamą konsultaciją. 

Verslo struktūros — juridiniai asmenys Švedijoje – Verslo pobūdis

  • Individuali įmonė
  • Akcinė bendrovė
  • Uždaroji akcinė bendrovė
  • Prekybos partnerystė
  • Ekonominė asociacija
  • Ne pelno asociacija
  • Bendruomenių asociacija

Patalpų nuoma Švedijoje

Tai kokių patalpų reikia Jūsų verslui visiškai priklauso nuo veiklos pobūdžio. Kai kuriems verslams nereikia papildomų patalpų ir viskas yra dirbama iš namų. Kitiems atvejams, pavyzdžiui pardavinėjant prekes internetu, gali nereikėti patalpų pačiam darbui vykdyti, bet reikia išsinuomoti sandėliavimui skirtas patalpas. Patalpų nuomos kaina taip pat priklauso nuo dydžio, įrengimo ir vietos, todėl pasakyti vidutines kainas būtų labai sunku. Nuomojantis patalpas Švedijoje neturėtumėte nustebti, jei būsite paprašytas parodyti savo pajamas. Kai kurie savininkai taip pat gali reikalauti laiduotojo, jei jie mano, kad jūsų pajamos yra per mažos.

Verslo draudimas

Švedijoje galite įsigyti įvairaus tipo draudimus savo verslui. Tai gali būti draudimas nuo nelaimingų atsitikimų darbo vietoje, draudimas apsaugantis nuo kibernetinių pavojų, parduodamų prekių draudimas ar kita. Nėra būtina turėti visų draudimų, geriausia pasirinkti tai, kas Jūsų verslui yra reikalingiausia ir kas gali labiausiai praversti. Darbdavys privalo aprūpinti darbuotojus draudimu nuo nelaimingų atsitikimų ar ligos. Tačiau savarankiškai dirbantiems asmenims kompensacija darbuotojams netaikoma, todėl jie turi apsidrausti per privatų draudiką.

Mokesčiai Švedijoje

Atidarius savo pelningą verslą Švedijoje turėsite mokėti valstybės nustatytus mokesčius. Nuo 2019 metų sausio 1 dienos apmokestinamosios pajamos yra apmokestinamos vienodo 21,4 procento pelno mokesčio tarifu, kuris bus sumažintas iki 20,6 procento 2021 metais. Iki 2018 metų gruodžio 31 dienos pelno mokesčio tarifas buvo 22 procentai (taikomas nuo 2013 metų).

Prekės ženklo registravimas, technologijų patentavimas

Prekinis ženklas apsaugo Jūsų verslą nuo kopijų ar nelegalaus naudojimo. Užregistravus prekinį ženklą galėsite imtis leglių veiksmų prieš žmones kurie be Jūsų leidimo naudojo Jūsų prekinį ženklą. Taip pat galėsite licensijuoti ar parduoti savo sukurtą prekinį ženklą. Paraiškos kaina norint įregistruoti prekinį ženklą vienoje klasėje internetu yra 2’000 SEK, o mokestis už kiekvieną papildomą klasę pildant internetu yra 1’000 SEK. Paraiškos kaina norint įregistruoti prekinį ženklą vienoje klasėje popieriniame variante yra 2’700 SEK, o mokestis už kiekvieną papildomą klasę pildant popierinį variantą yra 1’000 SEK. Prekės ženklo registracija galioja dešimt metų nuo paraiškos padavimo dienos. Po to jis gali būti atnaujinamas dešimčiai metų vienu metu, neribotą skaičių kartų. 

Darbuotojų teisės Švedijoje

Atidarydami verslą Švedijoje ir įdarbindami darbuotojus turėtumėte bent minimaliai žinoti darbuotojų teises. Švedijoje nėra nustatyto minimalaus atlygio, todėl tai yra darbdavio ir darbuotojo susitarimas. Pagal Darbo valandų įstatymą, reguliariai darbo valandos negali viršyti 40 valandų per savaitę. Įstatymuose nėra reglamentų dėl atlyginimo už viršvalandžius. Paprastai tai yra numatoma kolektyvinėse derybose. Darbuotojai gali pasirinkti gauti viršvalandžių atlyginimą pinigais arba didesne kompensacija paliekant darbo vietą. Jei kolektyvinė sutartis neegzistuoja darbuotojas turi teisę nemokėti darbuotojui už viršvalandžius nebent buvo susitarta kitaip. 

Rinkos tyrimas (kainų nustatymas)

Skirtingose šalyse vyrauja skirtinga konkurencija, todėl jei jau žinote kokioje srityje norite atidaryti savo verslą – įvertinkite konkurentus. Išanalizuokite jų pranašumus ir trūkumus, klientūrą, kainyną. Tai Jums bus geriausias žinių šaltinis kaip turėtumėte reguliuoti savo verslą. 

Reklamos įstatymai Švedijoje

Kiekviena šalis turi savus įstatymus ir kuriant verslą reikėtų paaukoti daug laiko patiems ir įsigilinti į šalies įstatymus arba konsultuotis su teisininkais dėl įvairių verslo klausimų. Reklamuojant prekes ar paslaugas kurias siūlo Jūsų verslas turite gerai pasidomėti ne tik koks reklamos tipas labiausiai paveikia Jūsų potencialių klientų grupę, bet ir kokie yra reklamos įstatymai. Pavyzdžiui Švedijoje yra draudžiama naudoti reklamas kurios yra nukreiptos į vaikus iki 12 metų amžiaus. 

Reklamos kanalų pasirinkimas: kaip apie mano verslą Švedijoje sužinos nauji klientai?

Rinkdamiesi tinkamiausius būdus kaip geriausiai pasiekti potencialių klientų grupę turėtumėte pirmiausiai įvertinti jų amžių, socialinį statusą ir labiausiai tikėtiną kasdienę veiklą. Nepamirškite įvertinti ir regiono ypatumų. Pavyzdžiui jei Jūsų verslo klientų grupė yra 30 – 40 metų dirbantys vidutines pajamas turintys žmonės gyvenantys regione kur dauguma turi nuosavus automobilius – galbūt gera idėja būtų reklamuotis radijuje tuo laiku kai jie važiuoja į darbovietę.