EKSPORTAS Į JAPONIJĄ
Kaip
Pasiruošti
eksportui į Japoniją
Japonija yra antra didžiausia ES eksporto partnerė Azijoje. 2019 m. vasario 1 d. įsigaliojus Europos Sąjungos ir Japonijos ekonominės partnerystės susitarimui žymiai pagerėjo prekių patekimo į aukšta perkamąja galia pasižyminčia Japonijos rinką sąlygos. Šiuo susitarimu eliminuota 91 proc. importo muitų ir ilgainiui bus panaikinti muitai visoms pramoninėms prekėms. Detalesnę informaciją apie eksportą į Japoniją galite rasti čia
Detalės
Iš Japonijos eksportuojamų prekių statistika:
Iš Japonijosdaugiausiai eksportuojamos šios prekės, duomenys pateikiami milijardų JAV dolerių:
Transporto priemonės
154,1
Mašinos, įskaitant kompiuterius
148
Elektros mašinos, įranga
109,4
Optiniai, techniniai, medicinos aparatai
41,3
Geležies ir plieno dirbiniai
29,9
Plastikiniai dirbiniai
26,1
Organinės medžiagos
18,9
Mineralinis kuras
13,3
*(2020 m. statistika, šaltinis worldstopexport.)
APIE
Iš Japonijos eksportuojamų paslaugų statistika:
- Intelektinės nuosavybės naudojimas 22.6%
- Įvairios verslo paslaugos 21.9%
- Transporto paslaugos 18.4%
- Kelionių paslaugos 18,4%
- Statybos paslaugos 5.7%
- Finansinės paslaugos 5.6%
- Valdžios sektoriaus prekės ir paslaugos 2,6%
- Telekomunikacijų / kompiuterių / informacijos paslaugos 2,5%
- Draudimo / pensijų paslaugos 1,1%
- Asmeninės / kultūrinės / rekreacinės paslaugos 0,6%
Kokia
Į Japoniją importuojamų prekių statistika:
Į Japoniją daugiausiai importuojamos šios prekės, duomenys pateikiami milijardais JAV dolerių:
- Mineralinis kuras, įskaitant naftą (174,6)
- Elektros mašinos, įranga (101)
- Mašinos, įskaitant kompiuterius (72,9)
- Optiniai, techniniai, medicinos aparatai (27,6)
- Farmacija (25,5)
- Transporto priemonės (24,6)
- Rūdos, šlakas, pelenai (22,4)
- Organinės cheminės medžiagos (18,2)
- Plastikai, plastikiniai dirbiniai (16,9)
- Drabužiai, aksesuarai (ne megzti ar nerti) (14,7)
*(2020 m. statistika, šaltinis worldstopexport.)
Kas yra?
Pagrindinės Japonijos eksporto partnerės
- Kinija,
- JAV,
- Pietų Korėja,
- Azija,
- Honkongas.
Kokios?
Pagrindinės Japonijos importo partnerės
- Kinija,
- JAV,
- Australija,
- Pietų Korėja,
- Saudo Arabija.
Ar
Japonija daugiau eksportuoja ar importuoja?
2018 metų duomenimis bendras Japonijos eksportas sudarė 738,2 milijardo JAV dolerių, o bendras importas – 748,2 milijardo JAV dolerių. Tai sudaro 10 milijardų JAV dolerių prekybos balansą.
*(2019 m. Šaltinis: globaledge)
Kokia?
Politinė Japonijos situacija:
Japonija — unitarinė konstitucinė monarchija, su imperatoriumi ir išrinktu Japonijos parlamentu.
Didžiausią politinę galią turi Ministras Pirmininkas ir kiti parlamento nariai, o aukščiausioji valdžia priklauso japonų liaudžiai.
Įstatymų leidžiamoji priklauso Parlamentui, kurį sudaro dveji rūmai: Atstovų rūmai ir Patarėjų rūmai.
Kokia?
Ekonominė Japonijos situacija:
Japonija yra antra didžiausių pasaulio ekonomikos jėgų. Šalyje stipriai išvystyti tokie sektoriai kaip bankininkystė, draudimas, mažmeninė prekyba, technologijos, nekilnojamas turtas, telekomunikacija. Stipri ir pramonė — automašinų, elektronikos prietaisų, plieno, spalvotų metalų, tekstilės ir kt.
Kokie?
Mokesčiai ir muitai Japonijoje:
Po Europos Sąjungos ir Japonijos ekonominės partnerystės susitarimo įsigaliojimo muitai panaikinti:
Tekstilės, chemijos, farmacijos bei plastiko produkcijai, perdirbtai kiaulienai, vynams ir alkoholiniams gėrimams.
Tuo tarpu kietiesiems sūriams 30% muitas naikinamas per 15 m., o jautienos gaminiams muitai mažinami nuo 38,5 iki 9 % per 15 m.
Daugiau informacijos apie konkrečius mokesčius ir muitus galite rasti čia.
Įmonės registravimas Japonijoje:
Užsienio įmonės, norinčios vykdyti nuolatinius verslo santykius Japonijoje, privalo užsiregistruoti šalyje. Norint tai padaryti, privaloma įregistruoti:
1) atstovo paskyrimą Japonijoje,
2) įsteigti filialą,
3) Japonų korporaciją arba (4) bendriją.
Paprasčiausias būdas užsienio kompanijai įkurti verslą Japonijoje yra įsteigti filialą. Filialas gali pradėti savo veiklą, kai tik yra nustatyta biuro vieta, numatytas filialo atstovas ir užregistruota reikiama informacija. Japonijos filialas yra verslo vieta, teikianti paslaugas Japonijoje, kurią įsteigti nusprendžia užsienio bendrovės įgaliota organizacija, ir paprastai nesitikima, kad ji priims savarankiškus sprendimus. Filialas neturi savo teisinio korporatyvinio statuso, o yra laikomas užsienio įmonės korporatyviniu statusu. Taigi apskritai užsienio įmonė yra atsakinga už visas skolas ir kreditus, atsirandančius vykdant jos Japonijos filialo veiklą. Tačiau Japonijos filialas savo vardu gali atidaryti banko sąskaitas ir išnuomoti nekilnojamąjį turtą.
Detalesnę informaciją apie įmonės įregistravimą galima rasti čia
Bendra Informacija apie Japoniją
Sostinė:
Tokijas
Valstybinės kalbos:
japonų kalba ir jos tarmės
Ar yra Europos Sąjungos narė?
nėra
Valiuta / valiutos kursas:
jena
Šalies plotas:
377 873 km2
Gyventojų skaičius:
126 045 211
Populiariausios religijos:
Svarbiausios religijos budizmas (44%) ir šintoizmas (51%)
Didžiausi miestai:
Tokijas, Yokohama, Osaka, Nagoja.
Kurortiniai miestai:
Tokijas, Kiotas, Osaka, Nara.
Pramoniniai miestai:
Kamaišis, Išinomakis, Kavasakis.
Gyvenimo kokybė / BVP vienam gyventojui išreikštas PGS vienetais:
BVP vienam gyventojui 33 100 $
PVM dydis Anglijoje:
5 %
Interneto kodas:
.JP
Šalies telefono kodas:
+81
Google paieškos sistemos rinkos dalis procentais:
75,12 % *(2021 m. Šaltinis: statcounter)