Eksporto skatinimo priemonės
Eksporto nauda yra akivaizdi, tad visiškai natūralu, jog kiekviena šalis stengiasi paskatinti verslininkus dalį savo gaminių eksportuoti į kitas šalis. Nors pagrindinis motyvas yra finansinis, tačiau taip pat papildomai akcentuojama ir kultūrinė, moralinė nauda, kadangi po pasaulį plintantys tam tikro lietuviško prekės ženklo gaminiai – populiarina šalį ir net skatina turizmą.
Natūralu, kad valstybė imasi priemonių, kurios galėtų paskatinti eksporto masyvumą.
Dažniausiai naudojamos eksporto skatinimo priemonės, kurios rengiamos pagal programas, yra:
- Ėjimas pas konsultantus ir tuo pačiu tinkamų priemonių pasidalinimas, kurios padėtų paskatinti verslininkus domėtis. Dažniausiai skelbiamos parodos, kurių metu paliekama konsultacijų galimybė. Didžioji dalis – nemokama, pačios konsultacijos vykdomos su ekspertais.
- Klasterių skatinimas – dar viena priemonė. Kadangi pavieniai Lietuvos verslininkai ne visada geba patenkinti užsienio rinkos poreikius – skatinama bendradarbystė, kuri padeda jungtinėmis pajėgomis siekti integracijos į rinką.
- Taip pat lengvinami keliai, kurie padeda gauti reikalingus sertifikatus. Pats svarbiausias – kokybės sertifikatas. Žinoma, jis nėra teikiamas gaminiams, kurie neatitinka keliamų reikalavimų, tačiau stengiamasi supaprastinti išdavimo tvarką.
- Žinoma, rengiamos įvairios parodos, kurių tikslas ne tik pritraukti Lietuvos, tačiau ir užsienio verslininkus. Taip kuriami tarpusavio ryšiai tokių susitikimų metu.
Skirtingos eksporto skatinimo priemonės padeda pasiekti ir skirtingus rezultatus, tačiau visų jų tikslas – didesnis eksportas ir tuo pačiu lietuviško vardo garsinimas.