EKSPORTO KONKURENCINGUMAS
KOKS?
EKSPORTO AUGIMAS
Augant eksportui tuo pačiu auga ir konkurencija tarp verslininkų, kurie stengiasi pasiūlyti ne tik geresnės kokybės, tačiau ir mažesnės kainos gaminius. Žinoma, visada yra ribos, kurių reikia laikytis, tad eksporto konkurencingumas yra neatsiejamas nuo logiškų ir racionaliai paaiškinamų veiksnių, kurie tuo metu vyksta rinkoje.
Geriausias būdas įrodyti, kad tam tikros šalies ir konkrečios prekės konkurencija yra didelė – vertinti augimo faktorius. Žinoma, jau vien tai, kad tam tikri gaminiai išlaiko savo pozicijas, pardavimus ne vienerius metus – gerai, tačiau kai pastebimas augimas – fiksuojamas ir kur kas didesnis konkurencingumas.
Kokie?
EKSPORTO pokyčiai
Žinoma, kiekvienos šalies eksporto pokyčiai gali skirtis nuo tų pokyčių, kurie vyksta viso pasaulio eksporto rinkoje, tačiau dažniausiai galima pamatyti akivaizdžius sistemingumus, kuriuos lemia įvairios ligos, politinė situacija pasaulyje, kiti veiksniai, kurie didina arba mažina eksporto konkurenciją.
Eksporto konkurencingumas detaliau gali būti vertinamas ir pagal tam tikros šalies rodiklius, kurie turi mažus sąryšius su pasaulyje vykstančia situacija. Pavyzdžiui, Lietuvoje yra dideli kviečių eksporto kiekiai, kurie gali sumažėti dėl sausrų arba priešingai – dėl dažno lietaus. Tuo tarpu kitose šalyse, kuriose taip pat fiksuojami dideli kviečių eksporto kiekiai – augimas gali būti kur kas palankesnis, tad tais metais konkreti šalis išveža ir kur kas didesnį kiekį grūdų, tai yra, pralenkia savo konkurentus.
Nors eksporto konkurencingumas gali būti matuojamas ir kiekvieno verslo lygiu, tačiau svarbiausias – visos šalies.