Automobilių eksportas į Ukrainą
Lietuvoje vykdomų automobilių eksportas į Ukrainą gana ilgus metus vis augo, tačiau šiuo metui pastebima priešinga tendencija, kadangi eksportuojama vis mažiau transporto priemonių į šią šalį.
Kadangi nemaža dalis transporto priemonių Ukrainoje iš Lietuvos atsiduria nelegaliai siekiant išvengti muito mokesčių (prisidengiama laikinu įvežimu arba tranzitu) – tai kelia dideles problemas vietinei policijai, kurios iniciatyva ir buvo pradėtos kurti pataisos šiuo metu pradėsiančios riboti automobilių įvežimą į rytų Europos valstybę (žinoma, ne tik iš Lietuvos).
Statistika atskleidžia, kad Ukrainoje 2017-ais metais važinėjo net 59 000 automobilių su lietuviškais numeriais, kurių net 44 000 buvo įvežti, kaip rodo dokumentai, laikinai. Tačiau situacija yra visiškai kitokia. Ukrainos mokesčių inspekcija atskleidžia, kad per 2015-2017-uosius metus į šią šalį atvežta apie 1,75 milijonų automobilių. Dauguma registruotos kaip laikinosios, dalis – tranzitinės. Net 64 000 transporto priemonių taip ir liko šalyje, naudojamos. Žinoma, nelegaliai.
Tiesa, nauji įstatymai Ukrainos gyventojams nepatinka, kadangi pirkti automobilį iš ES šalių – kur kas pigiau. Daugelis negali sau leisti įsigyti transporto priemonės iš vietinių prekybininkų, tad belieka – įsigijus tinkamai įteisinti, kad automobiliai legaliai važinėtų vietiniais keliais.
Situacija Ukrainoje keičiasi ir panašu, kad automobilių eksportas į Ukrainą jau pragyveno savo aukso amžių. Žinoma, vis dar galimas, tačiau tenka susimokėti mokesčius, kurie vietiniams dažnai yra per dideli.